НЕМАЄ ПРАГНЕННЯ БІЛЬШ ПРИРОДНОГО, НІЖ ПРАГНЕННЯ ДО ЗНАНЬ
28 листопада в нашому навчальному закладі відбувся семінар-практикум вчителів української мови та літератури з теми «Підвищення якості та результативності сучасного уроку через компетентнісно-орієнтований підхід до викладання української мови та літератури в 5-9 класах», який зібрав досвідчених педагогів закладів ЗЗСО Кілійської територіальної громади.
З метою сприяння активізації знань вчителів української мови та літератури з теоретичних основ підвищення якості та результативності сучасного уроку, формування вмінь і навичок моделювання уроку заступник директора з НВР закладу Правдива В.К. поділилася досвідом своїх колег, вчителів української мови та літератури, з практичних аспектів реалізації компетентнісно-орієнтованого підходу в навчанні.
У своєму виступі вона відмітила, що змінюються мета та зміст освіти, з'являються нові засоби та технології навчання, але урок залишається головною формою навчання. Незмінними є складові уроку, які спрямовані на формування компетентностей: навчальна, розвивальна і виховна функції; принцип науковості в змісті, розвиток інтересу до знань, різноманітність форм і методів та раціональне використання часу на уроці.
Компетентнісний підхід покликаний подолати прірву між освітою та потребами життя. Результат - утвердження таких суспільно значущих цінностей, як свобода вибору, життєвий досвід, проектна і творча діяльність учнів. Структура сучасного компетентнісно зорієнтованого уроку повинна відображати сутність процесів, з якими пов’язані методична творчість учителя й активна навчально-пізнавальна діяльність учнів. Саме це учасники семінару побачили і відчули в практичному блоці семінару-практикуму. Дуже багато позитивних емоцій отримали всі: і учні, і вчителі, від уроків української мови в 7-Б класі (вчитель Кушнір Л.В.) за темою «Усне й письмове складання речень з обставинами, вираженими прислівниками» та в 5-А класі (вчитель Прилєпова А.В.) за темою «Правила вживання м’якого знака». Уроки видалися дуже цікавими, насиченими різними формами та прийомами роботи з вивчення програмних тем, з розвитку мовлення, з поповнення теоретичних знань, з розвитку практичних навичок учнів.
Працюючи над вирішенням проблеми особистісно орієнтовного навчання, Кушнір Л.В. та Прилепова А.В. користувалися визначеними пізнавальними здібностями, інтелектом кожного учня, їхніми інтересами. Шляхом проведення цікавої групової роботи з розвитку зв’язного мовлення та поповнення знань з теми, досвідчені вчителі формували в учнів позитивну мотивацію до самопізнання, самореалізації, самовдосконалення.
Всі уроки проведені з дотриманням вимог до сучасного компетентісного уроку з використанням мультимедійних технологій та інтерактивних методів навчання. Учні на цих уроках працювали із великим задоволенням та бажанням отримати не оцінку, а знання, які знадобляться кожному з них в подальшому навчанні.
Приємною родзинкою семінару-практикуму був позакласний захід «Літературний брейн-ринг «З Україною в серці», який підготувала учитель української мови та літератури, за сумісництвом бібліотекар закладу, Усенко Р.І. Милозвучна українська мова вчителя, вміння триматися в ролі ведучої гри, добре підібраний літературний матеріал зворушив всіх присутніх учасників виховного заходу, заставив замислитися над деякими питаннями Брейн-рингу, перевірити свої вже багаторічні знання, став справжнім прикладом виховання любові до рідної землі, свого народу, рідної мови.
Справжньою прикрасою заходу був виступ талановитої й неповторної поетеси та письменниці нашого рідного краю, члена літературного об'єднання "Дунайська хвиля" Євгенії Геннадіївни Томші, яка подарувала всім частинку своєї творчості, яка завжди залишає в наших душах теплі спогади!
Кожен учасник територіального семінару-практикуму до свого педагогічного доробку отримав досвід учителів нашого закладу, з теплом та вдячністю відгукався про корисно проведений час.
|