Перейти на сайт "Міністерство освіти і науки України" за детальною інформацією
Завантажити файл "Концепція Нова українська школа"
Ознайомитися з перебігом реформи та її ключовими позиціями можно на сайті "Нова українська школа"

Закон України ''Про освіту''

Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки

Закон України ''Про загальну середню освіту'' (редакція від 28.09.2017)

Державний стандарт початкової загальної освіти



Україна моя, золоті твої поля. Небо ніжно-голубе, що під ним усе цвіте. Яблуневії сади і смерекові ліси, ніжна пісня солов'я, гідна матінка- Земля... Протягом всього тижня наші першачки через різноманітні форми роботи під час ранкових зустрічей та уроків поглиблюють свої знання з теми "Я і моя Батьківщина", формують національну свідомість, розвивають пізнавальні інтереси, творчу уяву та фантазію, виховують любов до Батьківщини, шанобливе ставлення до символів держави та її національних символів, повагу до історичного минулого і сучасного нашої держави. Активні творчі форми роботи( колажі, малюнки, творчі завдання та інше) роблять щоденні справи учнів насиченими, пізнавальними, цікавими та незабутніми.

 

 

 Нова українська школа сьогодні - це вже певний досвід роботи вчителів початкових класів, які разом зі своїми учнями НУШ пройшли перший етап навчання. Реформа в українській освіти набирає обертів і має на меті створити школу, у якій дітям буде приємно навчатися і яка даватиме учням не тільки знання, а і вміння застосовувати їх у житті. Сьогодні тренери НУШ Барладян О.І. та Крюкова М.М., досвідчені вчителі, методисти закладів освіти Кілійської громади продовжують надавати методичну підтримку вчителям, які мають працювати в новій українській школі через рік, і налаштовують їх на життя в нових умовах. Журкова Н.В. та Чебанова М.А. - вчителі Кілійського ЗЗСО № 2, під час тренінгових занять формують власні стратегії психологічної та методичної підготовки до НУШ, а Правдива В.К. та Грекова Н.Д. залюбки діляться вже набутими знаннями та власним досвідом зі своїми колегами.


ІНТЕГРОВАНИЙ ПІДХІД У НАВЧАННІ ПЕРШОКЛАСНИКІВ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ – ШЛЯХ ДО ЦІЛІСНОГО СПРИЙНЯТТЯ УЧНЯМИ НАВКОЛИШНЬОГО СВІТУ

 

«Від нас, від нашого вміння, від нашої майстерності, від нашого мистецтва та мудрості залежить життя дитини, здоров’я, розум, характер, воля, інтелектуальне обличчя, її місце та роль у житті, її щастя», - писав     В.О.Сухомлинський.
Саме ці слова великого Педагога стали провідною ідеєю засідання районної творчої групи вчителів перших класів НУШ, яке було проведено 05 грудня на базі Кілійської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2. 
Керівник творчої групи Правдива В.К.  - заступник директора з НВР, вчитель вищої категорії, вчитель-методист разом зі своїми креативними вчителями перших класів: Грековою Н.Д. та Ігнатьєвою А.О. поділилися власним досвідом роботи та творчими надбаннями з проблеми інтегрованого підходу в навчання першокласників нової української школи.
Слухачі творчої групи відвідали урок «Я досліджую світ» за темою «Професії моїх батьків» в 1-А класі, на якому через інтеграцію знань з навчання грамоти, математики та самого курсу «Я досліджую світ», виконуючи різні цікаві творчо-пізнавальні та проектні вправи, вчитель Ігнатьєва А.О. зуміла викликати інтерес до професійної діяльності дорослих, показати її соціальну спрямованість, значення для людей. Доктор Айболіт разом зі своїми пацієнтами – лісовими тваринами під час імпровізації візиту до найдобрішого казкового лікаря в світі, «журналіст – учень», який наживо брав інтерв’ю у присутніх гостей на уроці сприяли первинній професійній орієнтації дітей, формуванню їхньої готовності до творчої самореалізації. Творчій колективний колаж «Ким працюють мої батьки?» надихнув учнів на активне спілкування, взаємодію та співпрацю з однолітками, вчителем, дорослими.

 

Разом з героями казки «Рукавичка» учні 1-Б класу (вчитель Грекова Н.Д.)розв’язували приклади та задачі у межах 10. Діти із задоволенням виконували різні завдання від героїв казки, допомагали зимуючим пташкам, будуючи із LEGO маленькі годівнички та збираючи насіння та інший корм для красенів – снігурів, горобчиків та синичок. Провідна виховна ідея уроку – «Творити ДОБРО дуже легко» була реалізована Грековою Н.Д. через різноманітність нестандартних прийомів роботи на уроці, інформаційно-комунікаційні технології, які влучно виховували пізнавальний інтерес не тільки до вивчення математики, а й до пізнання цілісної картини Світу. 
Наші першачки, незважаючи на кількість присутніх вчителів із різних шкіл, працювали, як завжди, із великим задоволенням, цікавістю та добрим настроєм, розкриваючи перед дорослими свої індивідуальні та творчі здібності.

 

  Активна тренінгова робота вчителів під час заключного етапу засідання творчої групи сприяла збагаченню знань вчителів 1-х класів з інтегрованого навчання у світлі впровадження змісту нового Державного стандарту початкової освіти, ролі інтеграції у формуванні ключових та предметних компетентностей, наскрізних вмінь в учнів початкових класів, підвищенню їх фахового рівня та педагогічної майстерності.
  Разом із керівником групи Правдивою В.К. учасники засідання ділилися своїми ідеями щодо реалізації тематичних днів у школі, на прикладах показували переваги інтегрованого навчання у школі, виявляючи свою креативну активність, спонукаючи своїми практичними діями до пошуку нестандартних шляхів реалізації інтегрованого навчання.

 

Інтерактивна вправа «Я хочу дізнатися» допомогла колегам обговорити ті питання, на які сьогодні вони не знайшли відповіді, з метою їх подальшого опрацювання. 
  Дяку
ємо всім своїм колегам за креативність, позитивні емоції та задоволення від конструктивного спілкування. Творчої наснаги та цікавих ідей всім Вам, коллеги, у подальшій роботі з унями, батьками та колегами в Новій Українській школі.

 

Курси підвищення управлінської компетентності керівників закладів освіти

  Без постійного навчання, професійного розвитку будь-який педагог не зможе працювати відповідно до вимог сьогодення. Відомо, що будь-яка реформа починається з управління. Тож,підвищення управлінської компетентності керівників закладів освіти - дуже важливий та необхідний аспект роботи в умовах Нової української школи. З 26 листопада по 01 грудня заступник директора з НВР Правдива В.К. взяла участь у навчанні заступників директорів закладів загальної середньої освіти щодо реалізації Концепції НУШ на базі Одеської академії неперервної освіти. Навчання складалось із чотирьох модулів, кожен із яких містив практичні елементи. Креативні викладачі різних кафедр академії разом з учасниками тренінгових занять, визначали вектори змін у методичній роботі та моделювали заходи щодо управлінської підтримки професійного розвитку вчителів в умовах Нової української школи. Цікаві групові форми роботи не давали нашему заступникові, Вікторії Кирилівні, бути пасивною. Під час практичної роботи в групах вона удосконалювала свої методичні та професійні навички застосування різноманітних форм роботи з педагогами як головних засобів розвитку критичного мислення.

  Сучасний світ складний. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще важливо навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці. Як це правильно зробити, не порушуючи прав и свобод дитини, демократично управляючий їх діями, Вікторія Кирилівна разом з колегами вчилася на прикладі цікавої вправи "Збери залізну дорогу", під час якої в ролі лідера мала показати навички командної роботи.

 

  Вікторія Кирилівна як керівник закладу освіти отримала унікальний досвід, який допоможе їй сформувати власну професіограму щодо роботи в умовах Нової Української школи. На часі у Вікторії Кирилівні багато питань, які потребують опрацювання, проте у неї є велике бажання зробити нашу школу кращою.